דף הבית / המגזין / האם המוח שלכם זקוק לדיאטה?

האם המוח שלכם זקוק לדיאטה?

למרות שזה חשוב להזין את הגוף והמחשבה בעזרת הרגלים בריאים, יכול להיות שתצטרכו עדיין להגביל את הגורמים שמכניסים שליליות לחייכם. דברים שהם בסדר במנות קטנות יכולים להתחיל לגבות מחיר על הבריאות הנפשית, היצירתיות והיצרנות שלכם.

הרשתות החברתיות

מומחים מסכימים ביניהם שכמו הרבה דברים טובים, הכי טוב לא להגזים בשימוש ברשתות החברתיות. מחקרים מראים שגלילת הפיד שלכם גורמת לשחרור דופמין, הקשור לתחושות ההנאה. הצד השלילי של העניין הוא שהפלטפורמות האלה מתוכננות לגרום לכם להמשיך לגלול מטה עוד ועוד ושימוש יתר נקשר להגברת תחושות חרדה, דיכאון ואפילו מכאובים גופניים. אם אתם מתקשים לקבוע גבולות לשימוש ברשתות החברתיות, אתם לא לבד. נסו להשתמש באפליקציות שמגבילות את השימוש היומי במדיה החברתית. אפשר להשתמש גם בתוספים של הדפדפן כדי לחסום אתרי רשתות חברתיות כשמגיעים למכסת זמן שהוגדרה מראש.

טלוויזיה

צפייה בטלוויזיה יכולה להועיל לכם. תכניות חינוכיות ומשדרי חדשות עוזרים לכם להישאר מעודכנים ותכניות הבידור האהובות עליכם יכולות לספק מקור נפלא למנוחה ולבילוי. אבל צפייה של שלוש שעות או יותר יכולה להוביל לבעיות התנהגות, לקשיים בשינה ולבעיות בריאותיות. בתקופה זו של צפייה ללא הפסקה, מחקרים מראים שהטלוויזיה יכולה להיות ממכרת בדיוק כמו המדיה החברתית ולכן חשוב לקבוע גם לה גבולות זמן. כדאי גם להימנע מצפייה בטלוויזיה לפני השינה כי היא עלולה לפגום ביכולת להירדם ובאיכות השינה.

עבודה

אורח החיים הדיגיטלי שלנו מקל עלינו יותר מאי פעם להישאר מחוברים לעבודה שלנו, אך זה יכול להתגלות כחרב פיפיות. אם אתם מוצאים את עצמכם עונים למיילים הקשורים לעבודה בכל שעות היום והלילה או מתעדכנים במצבם של פרויקטים, יכול להיות שאתם עושים יותר נזק מתועלת. לפי "מאיו קליניק", חיבור לענייני עבודה לזמן רב מדי עלול להוביל לשחיקה, דבר שגורם לתשישות, עצבנות, חוסר מוטיבציה וירידה באיכות העבודה שלכם. התרופה לשחיקה היא איזון. על ידי מתיחת קו בין העבודה שלכם לזמן האישי שלכם, לא רק שתרגישו שמחים יותר, אלא תשפרו גם את איכות העבודה שלכם.

פעילות לזמן קצר – השפעה לטווח ארוך

הקדשת זמן מועט בלבד בכל יום כדי להזין את המחשבה והנפש יכול להשתלם באופן שישפיע לכל החיים. שיפור הדיאטה המנטלית שלכם יעזור לתת לכם מוטיבציה, להפחית מתחים ולראות את העולם מנקודת מבט חיובית יותר.

עגלת קניות
Scroll to Top
דילוג לתוכן