דף הבית / המגזין / אש אש מדורה | כללי זהירות באש לל"ג בעומר

אש אש מדורה | כללי זהירות באש לל"ג בעומר

ל"ג בעומר הוא אחד החגים המהנים והמיוחדים ביותר עבור ילדים ונערים ברחבי הארץ. ובכל זאת, אין ספק שמדובר גם על חג עם הרבה מאוד סכנות - התעסקות באש היא לא משחק ילדים, והתנהלות לא נכונה מול המדורה יכולה לגרום לכוויות, פציעות מסוכנות ואף התפשטות של האש וגרימת שריפה.

כדי ליהנות מהחג עד הסוף צריך רק לשמור על כמה כללי זהירות חשובים שיאפשרו לכם ליהנות מתפוחי אדמה צלויים ומרשמלו מתוק בלי חשש – אנחנו כאן עם כל הפרטים החשובים!

זהירות בעת הדלקת המדורה

הכלל הראשון הנוגע לזהירות בל"ג בעומר מתחיל עוד מהמיקום. כשאתם בוחרים מיקום למדורה, חשוב לבחור במקום פתוח ונקי. יש לוודא שאין בשטח המדורה חומרים מסוכנים או דליקי, וכן להתרחק ממבנים, עצים, צמחים, תשתיות גז וכדומה. כמו כן, יש לוודא שאינכם מדליקים מדורה בקירוב רב מדי למדורה סמוכה (לפחות 150 מטר מרחק). זכרו, אם יש ספק – אין ספק!

לבוש

כשאתם מלבישים את הילדים לקראת המדורה, יש לבחור בבגדים ארוכים ונעליים סגורות וכן לאסוף שיער ארוך. מומלץ לבחור בבגדים צמודים יחסית, ולא בגדים רחבים שיכולים בטעות להיתפס באש. חשוב להביא אתכם משחה לכוויות לכל מקרה.  

זהירות בעת הדלקת המדורה

הרבה פציעות יכולות להיגרם משלב ההדלקה עצמו. חשוב מאוד שאת ההדלקה יבצע אדם מבוגר – אל תתנו את המשימה בידי ילדים, שכן זוהי פעולה שיכולה להיות מסוכנת. יש להשתמש בעץ יבש בלבד כחומר בעירה, ולהימנע משימוש בפלסטיקים ובחומרים אחרים שיכולים לפזר רעלנים לאוויר. בעת ההדלקה, יש לעמוד עם כיוון הרוח (אחרת האש יכולה לנשוב לכיוון מדליק המדורה). כמו כן, חשוב לדאוג לאמצעים לכיבוי האש במידה והיא מתפשטת מעבר לרצוי – הכינו שקי חול, מים או אמצעים אחרים שיכולים לכבות את המדורה. אחרי שהדלקתם את המדורה, מומלץ לגדר אותה עם אבנים.

התנהלות זהירה מסביב לאש

ברגע שהמדורה שלכם חיה ובוערת, זה הזמן להתחיל את הערב! בשלב הזה, חשוב מאוד לשמור על כמה כללי זהירות שיעזרו לכם לעבור את הערב בשלום. ראשית, דאגו תמיד לפיקוח של מבוגרים באזור, ולעולם אל תשאירו את הילדים לבד מסביב למדורה.

שנית, הסבירו לילדים שאסור להם לעבור את גידור האבנים, וכן וודאו שהילדים יושבים במרחק סביר מהמדורה ואינם נרדמים סביבה. יש למנוע כל התעסקות עם האש: קפיצות, ריצות, השלכה של חפצים פנימה וכדומה. 

לבסוף, חשוב לפקח בכל עת גם על האש עצמה ולוודא שאינה מתפשטת. אין "להאכיל" אותה ביותר מדי עצים ויש לשמור עליה בגובה סביר.

כיבוי המדורה בסיום הערב

אל תשכחו לכבות את המדורה בסיום המסיבה ולעולם אל תעזבו מדורה חיה ובוערת. ברגע שהערב מסתיים, זה הזמן להשתמש בשקי החול או במים ולכבות את המדורה עד שכל הגחלים כבים לחלוטין. אחרת, האש עלולה להתפשט ולהפוך לשריפה מסוכנת שתגרום לנזקים רבים.

ילד קיבל כוויה? כך תטפלו בה נכון!

גם אם תשמרו על כל כללי הזהירות, לפעמים המציאות מוכיחה לנו שאי אפשר למנוע הכל ויכול להיות שתתקלו במצבים בהם הילדים – או המבוגרים – יקבלו כוויה. במקרים כאלו, חשוב מאוד להשתמש מיד במשחה לכוויות, ספריי לכוויות או ג'ל מבוססי אלוורה. למעשה, מומלץ להגיע מראש עם משחה לכוויות, לכל נזק שעלול להיגרם. 

ג'ל אלוורה או משחה לכוויות המבוססת אלוורה מרגיעים את העור, מקררים אותו ומזרזים את ההחלמה שלו. כמו כן, הצמח בעל תכונות אנטי-בקטריאליות ועוזר למנוע התפתחות של שלפוחיות בעקבות כוויה. שימו לב, אם הכוויה רצינית במיוחד, חשוב להתפנות למיון! 

מוצרים מומלצים ללג בעומר: 

  • מוצרי Forever הם אינם תרופה ואינם מיועדים לרפא מחלה כלשהי. ההסתמכות על המידע המפורט להלן היא על אחריות הקורא בלבד ומומלץ להתייעץ עם רופא מוסמך טרם רכישת מוצר כלשהו.
  • הנתונים המדויקים מופיעים על גבי המוצר, אין להסתמך על הפירוט המופיע באתר, יתכנו טעויות או אי התאמות, יש לקרוא את המופיע על גבי אריזת המוצר לפני השימוש.
  • התמונות והתאריכים המופיעים הינם להמחשה בלבד ואין להסתמך עליהם.

אנחנו חברת האלוורה

FOREVER הגלובלית היא המגדלת, היצרנית והמשווקת הגדולה ביותר של אלוורה ומוצרי אלוורה בעולם כולו. פיתחנו מומחיות בטיפול באלוורה, שאין שנייה לה בעולם. קראו עוד כאן

אישור IASC

מוצרי האלוורה שלנו היו הראשונים לקבל את חותם מהמועצה המדעית הבינלאומית למדעי האלוורה IASC.

100% יתרונות

האלוורה שלנו אינה עוברת הרתחה או פיסטור. אנו מייצבים את האלוורה באמצעות פטנט ייחודי, שמשמר 100% מיתרונותיה הבריאותיים.

מעל 40 שנה של צמיחה

אנו מייצרים מוצרי איכות התומכים בבריאות וביופי עם מרכיבים מהטבע מאז שנת 1978.

לא נוסה על בע"ח

אתם יכולים להיות בטוחים שכל המוצרים שלנו לא נוסו על בע"ח בשום שלב בתהליכי הייצור

עגלת קניות
Scroll to Top
דילוג לתוכן