דף הבית / המגזין / מהי חשיבותו של ויטמין C?

מהי חשיבותו של ויטמין C?

מדריך לוויטמין שמחזק את הגוף

ויטמין c הוא אחד הויטמינים החיוניים והחשובים ביותר בגוף שלנו – למעשה, הוא משתתף בלא פחות מ-300(!) תהליכים בגוף האדם, שקשורים בין היתר לעור, ללב, למערכת החיסון ועוד!

הגוף לא מייצר בעצמו את הויטמין, ולכן יש לצרוך אותו בצורה חיצונית – הן דרך התזונה שלנו, והן באמצעות תוספי תזונה. המדריך הבא יספר לכם כל מה שרציתם לדעת על ויטמין סי, ויענה על כל השאלות בנושא!

מהם היתרונות של ויטמין c?

 

לויטמין C יש יתרונות מדהימים לגוף, שהופכים אותו לחלק בלתי נפרד מהבריאות הכללית שלנו. בין היתרונות:

  • מפחית ומקצר מחלות ויראליות –

    ויטמין C ידוע ביכולות שלו לשמור על מערכת החיסון, ולכן להפחית את החומרה של מחלות שונות, בעיקר מחלות חורף ויראליות, ולקצר אותן באופן משמעותי. הוא מגן גם מפני זיהומים ושומר על העצמות. 

  • שומר על העור –

    ויטמין C מאיץ ייצור של קולגן ואלסטין, שני חלבונים חשובים מאוד לגמישות העור ושמירה על עור בריא וצעיר. הויטמין מסייע בין היתר לאחידות צבע וטקסטורה של העור, וכן יכול לסייע בהתמודדות עם אקנה וצלקות. 

  • מגן על הלב –

    הויטמין יכול להגן על הלב בכמה צורות: הוא מסייע בשמירה על איזון לחץ הדם, יכול לסייע להפחתה בסיכון לשבץ, ויש האומרים כי הויטמין מסייע במניעת מחלות בכלי הדם.


מה קורה כאשר ישנו מחסור בויטמין c?

מחסור חמור בויטמין סי, שנקרא "צפדינה", יכול לגרום לבעיות חניכיים ושיניים, בעיות בשיער ובעור, חבלות בגוף, עייפות חמורה ובמקרים מסוימים גם אנמיה. את הצפדינה ניתן לזהות באמצעות בדיקת דם. לרוב, צריכה של ויטמין בתוסף תזונה יכול לשפר במהירות את המצב.

האם יש דבר כזה "יותר מדי" ויטמין c?

כן, צריכה מוגברת של הויטמין יכולה לגרום לבחילות, התכווצויות בבטן ובעיות עיכול כמו שלשולים. הכמות המומלצת עבור מבוגרים היא בין 65-90 מ"ג ליום, כאשר הגבול העליון בהחלט הוא 2,000 מ"ג ליום. קשה כמובן להגיע למצב בו יש יותר מדי ויטמין סי, אך בכל זאת יש לקחת זאת בחשבון. 

למי הויטמין חשוב במיוחד?

כל אדם זקוק לויטמין C לתפקוד התקין של הגוף. ובכל זאת, יש כמה קבוצות באוכלוסיה עבורן הויטמין הזה חשוב במיוחד. ביניהן: 

  • ילדים –

    הויטמין מסייע לחזק את מערכת החיסון וכן מסייע להתפתחות התקינה של הילד, ולכן חשוב מאוד שילדים יצרכו ויטמין בכמות התקינה עבורם.

  • מעשנים –

    לעישון יש לא מעט השפעות מזיקות, כאשר אחת מהן היא הפחתה משמעותית של ויטמין C בגוף. לכן, מעשנים צריכים לקחת בוסט של הויטמין כדי לשמור על רמה תקינה.

  • נשים בהריון –

    נשים בהריון צריכות להקפיד על מינון יומי של ויטמין C כדי להפחית את הסיכון לתחלואה ויראלית בזמן ההריון ואת הסיכוי להתפתחות של זיהומים. כיוון וגם העובר צורך את הויטמין דרך האם, במרבית המקרים יש צורך בהשלמה חיצונית של הויטמין.

מתי מומלץ לצרוך תוסף ויטמין C?

מומלץ לצרוך את התוסף על בטן ריקה, כדי לזכות לספיגה אופטימלית. הזמן הטוב ביותר לצרוך את הויטמין הוא על הבוקר, ולפחות 30-45 דקות לפני הארוחה הראשונה שלכם. 

באיזה מזון ניתן למצוא ויטמין סי?

מעבר לתוספים, ניתן לצרוך ויטמין C גם דרך התזונה. ירקות ופירות כמו פלפלים אדומים, תפוזים, לימונים, ברוקולי ותותים ידועים כעשירים בויטמין. מומלץ לצרוך מזון זה בצורתו הטרייה.

תוספי ויטמין C מחכים לכם עכשיו בForever! 

אם יש לכם מחסור בויטמין, אם אתם זקוקים לצריכה מוגברת או מעוניינים לתת בוסט לגוף שלכם, תוספי ויטמין C הם הדרך לעשות את זה. אנחנו מזמינים אתכם לצרוך את תוספי הויטמין של Forever, שיגיעו עד אליכם במשלוח מהיר.

עגלת קניות
Scroll to Top
דילוג לתוכן