דף הבית / המגזין / הכוח של ל-ארגינין: המולקולה החיונית למערכות הגוף

הכוח של ל-ארגינין: המולקולה החיונית למערכות הגוף

כל מה שצריך לדעת על היתרונות של ל-ארגינין, חומצת אמינו חיונית לשמירה על מערכות הגוף, שימוש מומלץ ובאילו מקרים יש לקחת כתוסף

מה זה ל-ארגינין?

ל-ארגינין (באנגלית: L-arginine) היא חומצת אמינו שממנה מופק ביולוגית חנקן חמצני. חומצות אמינו הן אבני הבניין של חלבונים ומחולקות לקטגוריות חיוניות ולא חיוניות. חומצות אמינו לא חיוניות נוצרות בגוף, אבל חומצות אמינו חיוניות לא. ככאלה, יש לספק אותם באמצעות צריכה תזונתית (¹).  

ל-ארגינין נחשבת חיונית למחצה או חיונית על תנאי, כלומר היא הופכת להיות חיונית בנסיבות ותנאים מסוימים, כמו הריון, מחלות, הזדקנות וטראומה (¹).  

חומצת אמינו זו הכרחית לייצור של תחמוצת חנקן, מולקולה הדרושה למגוון תהליכים ותפקודים גופניים, כולל ויסות זרימת דם, תפקוד מיטוכונדריה ותקשורת בין תאית (¹, ²).

ל-ארגינין מרוכז במזונות עשירים בחלבון כמו בבשר, עוף, מוצרי חלב, אגוזים, מוצרי סויה ודגים. דווח כי הצריכה היומית הממוצעת של ל-ארגינין ממזון היא 4-6 גרם (4).

מחקר מראה שתזונה מערבית טיפוסית מספקת בין 25-30% מסך הארגינין הקיים בגוף (5).

 

היתרונות של ל-ארגינין

הגוף מקבל ל-ארגינין, ממיר אותו לחנקן חמצני המסייע להרחבת כלי הדם ומאפשר לדם לזרום דרכם בצורה תקינה יותר. זרימת דם תקינה מאפשרת לאזן את רמות לחץ הדם ובכך משפרת את בריאות הלב וכלי הדם (¹). זרימת דם טובה יותר תומכת בתפקודים חשובים רבים של גופנו כמו: 

  • רמות לחץ דם תקינות
  • בריאות כללית טובה של הלב והדם
  • תפקוד חיסוני
  • גדילה של שרירים
  • גדילה של עצמות ורקמות ושיקומם
  • תפקוד מיני אצל גברים
  • חילוף חומרים של שומנים וסוכרים
  • ייצור הורמון אנטי אייג׳ינג ועוד

חומצת ל-ארגינין גם תומכת ביצירת קְרֵאָטִין, חלבון חשוב ביותר התורם לחיזוק והגדלת מסת השרירים, לפי המחקרים של Mayo Clinic (³).

בנוסף לכך, ל-ארגינין הוכחה כמגבירה את תפקוד המערכת החיסונית. משום של-ארגינין היא רכיב של קולגן ומסייעת בבניית תאי עצם וגידים, היא עשויה להיות טובה לחיזוק מפרקים ורקמות חיבור.


כמו כן, ל-ארגינין קיימת בריכוזים גבוהים בעור וברקמות החיבור, ולכן עשויה לסייע בשיקום רקמות שנפגמו. 

מתי כדאי לתסף ל-ארגינין?

מכיוון של-ל-ארגינין יש כל כך הרבה תפקידים קריטיים בגוף, מחסור בחומצת אמינו זו יכול לשבש את תפקוד התא והאיברים ולהוביל לתוצאות בריאותיות שליליות חמורות (¹). חסר עלול להיווצר בתקופות בהן הצורך הפיזיולוגי בחומצה זו גובר והגוף אינו מסוגל לסנתז את הכמות הדרושה. מאגרי הארגינין בגוף עלולים להידלדל במקרים של דיאטה דלה בחלבונים ובמצבים רפואיים מסוימים; במקרים אלו יש לצרוך אותה כתוסף. 

ארגינין נמצאת ברשימת התוספים הבטוחים לשימוש על פי מנהל התזונה והתרופות האמריקאי (FDA)

מקור יעיל של ל-ארגינין

FOREVER ידועה בחדשנות וביעילות מוצריה. אחד ממוצרי הדגל שלה הוא ARGI+.
התוסף בטעם פירות יער, מכיל את חומצת האמינו ל-ארגינין המשמשת כגורם עיקרי של ייצור חנקן חמצני בגוף. 

מה מיוחד ב-ARGI+ בהשוואה לתוספי L-Arginine אחרים בשוק? ARGI+ של FOREVER זכה להערכה רבה על ידי ד"ר פריד מוראד, אחד מזוכי פרס נובל לרפואה שגילה את חומצת האמינו ל-ארגינין.

בנוסף ל-ל-ארגינין, ARGI+ מכיל תרכובת ויטמינים ותערובת נוגדי-החמצון שהופכים אותו לתוסף שלם – כזה התומך בבריאות טובה יותר לכל הגוף. טעמו המתוק והפירותי הופכים אותו לתוספת המושלמת למשקאות האלוורה של FOREVER. קראו עוד על הקומפלקס הייחודי של ARGI+ > 

אינסוף יתרונות לגוף עם +ARGI

תערובת +ARGI מספקת את המינון היומי המומלץ של "מולקולת הפלא", המוכרת גם בשם L-ארג'ינין. חומצת האמינו ממלאת תפקידים חשובים בגוף, החל מתמיכה בתפקוד התאים ועד המרצת ייצור החנקן החמצני, המסייע להגברת זרימת הדם לאיברים החשובים לגוף. השילוב של L-ארג'ינין עם ויטמינים ופירות, יוצר תוסף עוצמתי שמספק תמיכה לגופכם.

מומלץ לשלב עם...

אנחנו חברת האלוורה

FOREVER הגלובלית היא המגדלת, היצרנית והמשווקת הגדולה ביותר של אלוורה ומוצרי אלוורה בעולם כולו. פיתחנו מומחיות בטיפול באלוורה, שאין שנייה לה בעולם. קראו עוד כאן

אישור IASC

מוצרי האלוורה שלנו היו הראשונים לקבל את חותם מהמועצה המדעית הבינלאומית למדעי האלוורה IASC.

100% יתרונות

האלוורה שלנו אינה עוברת הרתחה או פיסטור. אנו מייצבים את האלוורה באמצעות פטנט ייחודי, שמשמר 100% מיתרונותיה הבריאותיים.

מעל 40 שנה של צמיחה

אנו מייצרים מוצרי איכות התומכים בבריאות וביופי עם מרכיבים מהטבע מאז שנת 1978.

לא נוסה על בע"ח

אתם יכולים להיות בטוחים שכל המוצרים שלנו לא נוסו על בע"ח בשום שלב בתהליכי הייצור

עגלת קניות
Scroll to Top
דילוג לתוכן