דף הבית / המגזין / כשטבע ומדע נפגשים

כשטבע ומדע נפגשים

האם מוצר "טבעי" לטיפוח העור תמיד יהיה "טוב יותר"? במאמר הבא נשיב על כך, ועל השאלה: כיצד ניתן להפיק יותר מהמוצרים המרכיבים את טיפוח העור שלכם?

האם אתם רוצים להביא את העור שלכם למצב הטוב ביותר שלו מזה שנים? אם כן, אולי הגיע הזמן להתעורר וללמוד לעומק את הדרך הנכונה לבחירת המוצרים המרכיבים את שגרת טיפוח העור שלכם. בשנים האחרונות יותר ויותר לקוחות מתייחסים בתשומת לב רבה יותר לחומרים המרכיבים את המוצרים בהם משתמשים. רבים ממיינים מייד את המוצרים לטבעיים או למלאכותיים, כלומר שעשויים מחומרים טבעיים בלבד או מחומרים סינטטיים. למרות שאין ספק שמודעות גבוהה יותר לחומרים שאתם מורחים על העור ומכניסים לגוף היא דבר טוב, יכול להיות קשה להפריד בין עובדות למיתוסים, במיוחד בעידן שבו עובדות צצות בכל בוקר ברחבי האינטרנט וברשתות החברתיות.
אם אתם רוצים ברצינות להפיק יותר משגרת טיפוח העור שלכם, השאירו את הוויכוח על טבעי כנגד מלאכותי במקום שהוא שייך אליו- העבר. קחו צעד קדימה והשתחררו ממידע מוטעה ומקלישאות בקשר לטיפוח עור שעלולים בטעות לבלבל אותם עם עובדות. דיברנו עם חברי צוות הייעוץ המדעי של Forever Living Products כדי לספק לכם את העובדות על הדברים שבאמת הופכים מוצרים לטיפוח עור לאפקטיביים וכדי להפריך את כל המיתוסים שיכול להיות שמונעים מכם להגיע לתוצאה הטובה ביותר.

 

בפעם הבאה שאתם מוצאים את עצמכם בחיפוש אחר מוצרים לטיפוח העור, אל תניחו באופן אוטומטי שהמוצרים המוגדרים טבעיים לחלוטין הם בהכרח בטוחים יותר

מדוע "טבעי" זה לא תמיד אומר "טוב יותר"?

נטיית הלקוחות בזמן האחרון היא לרצות מוצרים יותר טבעיים ואורגניים. כשהמילה "טבעי" מופיעה על תווית, תמיד מלווים אותה תמונות של עלים שנוטף מהם טל או צבעים עזים של פרח שזה עתה לבלב – דברים שאנחנו מחשיבים יפים ובריאים. אמנם, הדרישה למוצרים שהם יותר טבעיים ואורגניים הובילה לכמה התקדמויות בתחום טיפוח העור, היא עזרה גם לתדלק את התפיסה המוטעית שטבעי זה תמיד טוב יותר.

בתחום טיפוח העור, הציבור עלול לעתים קרובות לחשוב שרכיבים טבעיים הם תמיד טהורים ועדינים יותר ממשהו שפותח במעבדה

התשובה לשאלה בכותרת היא לא כל כך פשוטה, אך לא חסרים אנשים שנראה שהם משוכנעים שטבעי זה תמיד טוב יותר. למעשה, מחקר שנערך לאחרונה מראה שכמחצית מהנשים אשר קונות מוצרי טיפוח עור מחפשות במיוחד מוצרים עם רכיבים טבעיים ואורגניים. אבל נוכחות של רכיבים מבוססים מדעית הופכת כנראה את המוצר לאפקטיבי יותר, בטוח יותר ויציב יותר. האמת היא שבדרך כלל צריכים לוותר על משהו בתמורה למוצר שהוא טבעי לחלוטין, למשל על יעילות, ביצועים וחוויית מוצר.
"בתחום טיפוח העור, הציבור עלול לעתים קרובות לחשוב שרכיבים טבעיים הם תמיד טהורים ועדינים יותר ממשהו שפותח במעבדה," אומר דר' וואלאס הייז, טוקסיקולוג וחבר בצוות הייעוץ המדעי של Forever. "שום דבר לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת".
בעוד שאין ספק שהטבע מספק לנו מרכיבים עוצמתיים ומועילים רבים כגון ויטמינים, מינרלים וצמחים, הוא מספק לנו גם עובש וחיידקים. לכן זה לא מפתיע שמוצרים שהם טבעיים לגמרי ואורגניים נוטים להתקלקל מהר יותר ויש להם חיי מדף קצרים יותר ממוצרים שמשלבים מוצרים טבעיים עם מלאכותיים.
בפעם הבאה שאתם מוצאים את עצמכם בחיפוש אחר מוצרים לטיפוח העור, אל תניחו באופן אוטומטי שהמוצרים על המדפים המוגדרים טבעיים לחלוטין הם בהכרח בטוחים יותר. חפשו את המוצרים המועילים יותר וחשבו איך המרכיבים שלהם יעזרו לכם להשיג את התוצאות שאתם מחפשים, במקום לדאוג אילו מהרכיבים נחשבים טבעיים לגמרי. אם היעילות הכוללת של המוצר והיציבות שלו משופרים בעזרת רכיבים מלאכותיים, זה דבר טוב.

 

מיתוס מודרני: רכיבים מלאכותיים זה רע

כשיש דגש רב יותר על מוצרים טבעיים, משתרשת תפיסה מוטעית שרכיבים מלאכותיים או לא טבעיים חייבים להיות בהכרח רעים.
"לרוע המזל, לקוחות מחשיבים פעמים רבות רכיבים סינתטיים לבלתי בריאים ולא בטוחים לשימוש," אומר דר' רוג'ר קלמנס, תזונאי וחבר בצוות הייעוץ המדעי של Forever. "צרכנים רבים טועים גם לחשוב שרכיבים מעשה ידי אדם גורמים למחלות כמו סרטן, צהבת ואפילו השמנת יתר."
תפוצת השמועות האלה יכולה בקלות לצאת משליטה ברשת ולהעניק לרכיבים מלאכותיים שם רע.
דר' קלמנס מציין שרכיבים טבעיים רבים יכולים לגרום לרגישויות בעור שמתגברות עם הזמן. למעשה, הוא אומר, הסיכוי שתהיה לאנשים תגובה אלרגית לחומרים טבעיים בלתי מעובדים הוא גבוה יותר. ניתן לייצר רכיבים טבעיים מעובדים או גרסאות סינתטיות של אותם החומרים שיספקו את אותה התועלת אבל בלי אלרגנים בכלל.
האמת היא שיש רכיבים טבעיים ומלאכותיים שהם בריאים ויש כאלה שאפשר להחשיב אותם למזיקים. זו הסיבה שחשוב לרכוש מוצרי טיפוח עור מחברה שמבצעת הערכה אמיתית של כל מרכיב כדי לוודא שלא רק שהוא נותן את התוצאה הטובה ביותר האפשרית, אלא שהוא גם בטוח לשימוש.

המפגש של הטבעי עם המדעי

לרכיבים טבעיים ומלאכותיים יש נטייה להיות מושמצים ברשת על ידי אנשים שמשוכנעים שאחד מהם טוב יותר מהשני. אבל האמת היא שגם רכיבים טבעיים וגם סינתטיים יכולים להיות עוצמתיים ומועילים מאוד. אם אתם שואלים את עצמכם מי מהם טוב יותר, התשובה היא לא זה ולא זה. למעשה, הרעיון שעל מישהו להשתמש אך ורק במוצרים טבעיים או אך ורק בסינתטיים הוא לא רק מיושן, אלא גם בלתי מועיל.
אם יש דבר אחד שיכול להפוך אפילו את הרכיב הטבעי הטוב ביותר לטוב יותר, זה המדע. זה לא נכון רק בתחום טיפוח העור. תוספים תזונתיים הפכו לאפקטיביים ועוצמתיים יותר הודות לשילוב בין הטבע למדע.
כשמשתמשים בציוד מתקדם ובטכנולוגיה, הרכיבים הטבעיים יכולים להתחזק כדי להפיק יותר מהתכונות המועילות של הרכיב. תהליכים אלה עוזרים להפחית את כמות האלרגנים ולהגן על המוצר המוגמר כנגד זיהום חיידקי, מה שמגביר את היעילות שלו.

לרוע המזל, לקוחות מחשיבים פעמים רבות רכיבים מלאכותיים לבלתי בריאים ולא בטוחים לשימוש

שילוב בין המדע לטבע הופך את מוצרי טיפוח העור גם לעקביים יותר. רכיבים שהם באמת אורגניים ולא עוברים שום הליך של עיבוד יכולים להיות מאוד נדיפים והיעילות שלהם משתנה. המשמעות יכולה להיות ששני צרורות של אותו המוצר יכולים לספק חוויה שונה לחלוטין. אפילו הצבע והאחידות של המוצר יכולים להשתנות, לצד התוצאות.
בזכות הטכנולוגיה, רכיבים טבעיים ניתן לייצב, לשפר ולשכפל באופן מלאכותי כדי לרתום את כל התועלות שלהם בעקביות כדי שתדעו ששגרת טיפוח העור שלכם תניב תמיד את אותן התוצאות.

לסיכום, אם אתם רוצים להפיק יותר מהמוצרים המרכיבים את טיפוח העור שלכם, כוונו לצומת שבו המדע פוגש את הטבע.

עגלת קניות
Scroll to Top
דילוג לתוכן