דף הבית / המגזין / חמישה זנים שונים של צמח האלוורה

חמישה זנים שונים של צמח האלוורה

לצמח האלו (Aloe) יש כ-580 זנים שונים, אך איזה מהם הוא היעיל מכולם? חמישה מינים של אלוורה שאתם פשוט חייבים להכיר.

צמח האלוורה הוא מעין צמח פלא, אשר ידוע ביכולת שלו לסייע לגוף שלנו במגוון של מצבים שונים – החל מיובש בעור, דרך חתכים ופצעים ואף עד מצבים פיזיולוגיים כמו למשל צרבת. על אף שתכונותיו הנהדרות של צמח האלוורה מוכרות היטב בכל רחבי העולם, לא הרבה אנשים מודעים לכך שמדובר בצמח לו כ-580 זנים שונים, שנבדלים ביניהם באיכויות ובתכונות שלהם. לפניכם חמישה מינים של אלוורה שאתם פשוט חייבים להכיר:

פילוט עלי אלוורה מזן אלו ברבנדסיס מילר במפעלי FOREVER

אלוורה זנים פופולריים: אלו ברבדניס מילר

אחד הזנים הפופולריים ביותר של צמח האלוורה, הוא ללא ספק האלו ברבדנסיס מילר, בעיקר כיוון שהוא ידוע בתכונות המלחחות והמרפאות שלו. מתוך האלו ברבדנסיס מילר ניתן לייצר בין היתר מיץ אלוורה וג'ל אלוורה איכותיים ועוצמתיים ביותר, שמסייעים בטיפול במגוון של מצבי עור, שיער ובעיות פיזיולוגיות אחרות, ואף משמשים כבסיס ליצירת מגוון של מוצרי טיפוח. בשל התכונות המדהימות שלו, ב-FOREVER אנו עושים שימוש בזן הזה בלבד.

מינים של אלוורה שמסייעים בטיפול בכוויות: אלו פרוקס

ישנם לא מעט מינים של אלוורה שמסייעים בין היתר בטיפול בכוויות, כאשר הפופולרי ביותר שבהם הוא כאמור האלו ברבדנסיס מילר. עם זאת, ישנו זן נוסף שידוע ביכולת שלו להרגיע את העור לאחר חשיפה לשמש: אלו פרוקס. הג'ל השקוף שמיוצר מהזן הזה, לא פעם משמש כתוסף במגוון של קרמים, משחות ומוצרי טיפוח אחרים, ומסייע לעור להחלים מנזקי השמש שנגרמו לו.

אלוורה להרגעת עור מגורה, כוויות ופצעים

סוגי אלוורה שמשמשים לנוי: אלו קאמרוני

על אף שרובנו מכירים את צמח האלוורה כצמח ירוק ומעט קוצני, שהמראה שלו לא בהכרח אטרקטיבי במיוחד, ישנם למעשה לא מעט סוגי אלוורה שיכולים לשמש כצמחי נוי בזכות המראה המרהיב שלהם. אחד מזני האלוורה האלה הוא האלו קאמרוני (Aloe cameronii). מדובר בזן של אלוורה שמתאפיין בצבע אדום-בורדו בוהק ומרשים, ומעוטר בפרחים יפהפיים בצבעי אדום-כתום.

סוגים של אלוורה שעשויים לסייע להילחם בסרטן: אלו ארבורסנס

במספר מחקרים, נמצא כי זן האלו ארבורסנס של צמח האלוורה עשוי לשלוט בהתחלקות התאים בגוף – מצב שמאפיין בדרך כלל גידולים. עם זאת, יש להדגיש כי מדובר בתחום שיש להמשיך ולחקור אותו לעומק, ועוד לא ניתן להגדיר את הזן הזה כאמצעי טיפולי לגיטימי למצבים כאלה. אם אתם מעוניינים לשלב את האלו ארבורסנס בשגרת הטיפולים שלכם, התייעצו עם הרופא המטפל שלכם האם וכיצד יש לעשות זאת.

זנים של אלוורה שמושכים ציפורים: אלו פליקטיליס

אם אתם מהאנשים האלה שמנסים להבין כיצד להפוך את הסביבה שלהם לפסטורלית יותר, ייתכן כי הפתרון למצב יהיה לשתול את זן האלו פליקטיליס בחצר הבית שלכם. מדובר לא רק בזן אלוורה מרהיב, שמתאפיין בעלים בצבעי ירוק-כחול עם קצוות כתומים, אלא גם בזן שמתהדר בפרחים ורודים יפהפיים שמלאים בנקטר. אותו נקטר מושך אליו מגוון של ציפורים, שהופכות את חצר הבית לסביבה פסטורלית במיוחד תודות לציוצים הנעימים שלהן.

אלו פליקטיליס (Aloe Plicatilis)
עגלת קניות
Scroll to Top
דילוג לתוכן