דף הבית / המגזין / ניקוי רעלים – מדריך לניקוי רעלים מהגוף

ניקוי רעלים – מדריך לניקוי רעלים מהגוף

הגוף שלנו "אוגר" לא מעט רעלים לאורך הזמן, בעיקר כתוצאה מאורח החיים המודרני – בין אם הורמונים עודפים, מזהמים, כימיקלים סינתטיים, מתכות ואוכל מעובד – כולם בעלי השפעה רעה על הבריאות שלנו. לגוף שלנו אמנם יש יכולת טבעית לנקות את עצמו מרעלנים במטרה לחזק את המערכת החיסונית, אבל ניקוי רעלים אחת לתקופה יכול לתת לו בוסט חשוב. 

דיאטת ניקוי רעלים היא תהליך מסודר שאורך בין שבוע לשבועיים, במהלכו מפחיתים משמעותית את כמות הרעלים שנכנסת לגוף, מנקים אותו מפני הרעלים שהצטברו באיברים ובתאים השונים וכן מזינים אותו ברכיבים בריאים וטבעיים. 

איך עושים ניקוי רעלים בצורה חכמה, בריאה ויעילה לאורך זמן? הנה כמה טיפים חשובים שכדאי לכם לקחת בחשבון רגע לפני שאתם מתחילים את תהליך הניקוי:

 

בנו את התפריט סביב סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון

המטרה העיקרית בניקוי רעלים היא לאכול מזונות בריאים, טבעיים ולא מעובדים, ולהוציא לחלוטין מזונות מזיקים מהתפריט. יש לאכול מוצרים עשירים בסיבים, בין היתר אורז חום מלא, ירקות ופירות, בדגש על ארטישוק, כרוב, ברוקולי וספירולינה שנחשבים למאכלים המנקים רעלים מהגוף. כמו כן, מומלץ להעשיר את התפריט עם נוגדי חמצון שעשירים בויטמינים כמו A, C ו-E, ובהם פירות יער ותה ירוק. הימנעו לחלוטין ממוצרים מתועשים, מוצרים המכילים סוכרים פשוטים, גלוטן ומוצרים מלוחים – כל אלו צריכים להיות מחוץ לתמונה בזמן הניקוי.

שתו המון מים

במהלך ניקוי רעלים, הפחיתו לחלוטין שתיה של מיצים ממותקים ומוגזים, והשתדלו לשתות רק מים או שייקים בריאים. למים יש תפקיד חשוב מאוד לניקוי רעלים מהגוף וסילוק מזיקים מהדם, וכן מים גם מספקים לחות למפרקים, מסייעים בעיכול נכון ומזינים את הגוף. לכן, בזמן הניקוי שלכם, תנו את הדגש לצריכת מים מוגברת ובדקו שתמיד יש אתכם בקבוק מים זמין. כמו כן, הימנעו מצריכה של משקאות אלכוהולים בתקופת הניקוי. 

הימנעו ממוצרי חלב

יש להימנע מצריכה של מוצרי חלב בכלל במהלך תקופת הניקוי. מוצרי חלב עלולים להעלות את רמת החומציות בקיבה, ולכן יפריעו למערכת העיכול שלכם לפעול בצורה חלקה. המטרה בניקוי היא לנקות בין היתר את המערכות הפנימיות בגוף, ואתם לא רוצים להכניס מוצרים שיפריעו לתהליך!

זמנים מדודים

כדי לא לגרום לגוף יותר נזק מתועלת, חשוב לבצע ניקוי רעלים בצורה מבוקרת ומדודה. זה אומר לא לבצע את הניקוי יותר מפעם-פעמיים בשנה (שלוש פעמים במקסימום!). וכן לדאוג שמשך הניקוי לא יחרוג משבועיים. אם תבצעו את הניקוי זמן ממושך מזה, אתם עלולים לגרום לחוסרים בגוף של רכיבים תזונתיים מסוימים וכן "לזכות" לכמה השפעות פחות משמחות של ניקוי רעלים.

בחרו בתכנית המתאימה לכם

יש כל מיני סוגים של תפריטים, ודיאטת ניקוי רעלים היא רחבה ומגוונת. עליכם לבחור את תכנית הניקוי המתאימה לכם – חלק מהתכניות הן אינטנסיביות יותר מאחרות, ואם אתם מבצעים ניקוי בפעם הראשונה, כדאי לבחור באופציה יותר קלילה כדי לתת לגוף שלכם צ'אנס להתרגל לתהליך. כמו כן, התפריטים משתנים בין היתר כתלות בצרכים האישיים שלכם ובמה אתם מנסים להשיג מהניקוי. לכן, הרבה פעמים מומלץ להתייעץ עם דיאטנית מוסמכת כדי לקבל תפריט המתאים לכם. 

ניקוי רעלים מוצלח ובריא עם Forever

הרבה פעמים את תהליך הניקוי אפשר להשלים גם עם צמחי מרפא, אבקות סופר-פוד ותוספי תזונה שמשתלבים היטב עם התפריט היומי וניתן לשלבם גם בשייקים. עם תוכנית C9, תוכלו לעשות ריסטארט לגוף בתשעה ימים: בשילוב תוכנית ליווי מפורטת וארבעה מוצרים עוצמתיים שיעזרו לכם להשיג את יעדי הניקוי שלכם. לחצו כאן לפרטים נוספים, בדרך לגוף נקי ובריא יותר!

קחו את הבריאות שלכם לשלב הבא > 

עגלת קניות
Scroll to Top
דילוג לתוכן